Ο αγώνας για την υγεία και την μόρφωση των νέων, για τα παιδιά μας, δεν γίνετε να μην είναι αγώνας και του δικού μας σωματείου.
Η κυβέρνηση πριν λίγες ήμερες άνοιξε τα δημοτικά σχολεία χωρίς να γίνουν για άλλη μια φορά προσλήψεις εκπαιδευτικών, χωρίς να δημιουργηθούν νέες αίθουσες διδασκαλίας, διατηρώντας το αναχρονιστικό και επικίνδυνο πλέον λόγω πανδημίας για την υγεία των παιδιών, 25-28 ανά τάξη. Στην ίδια ρότα και ο Δήμος που δεν ενισχύει το προσωπικό καθαριότητας.
Από την άλλη, Γυμνάσια και Λύκεια παραμένουν ακόμα κλειστά με την προβληματική τηλεκπαίδευση να αφήνει αναπλήρωτα κενά στην μόρφωση των παιδιών.
Όλα αυτά αντί να προβληματίσουν την κυβέρνηση, τα αξιοποιεί για να περάσει ένα ακόμα αντιδραστικό νομοσχέδιο για την παιδεία, ως συνέχεια των προηγουμένων που ψήφισε μέσα στην πανδημία, όταν ανέβασε ακόμα και τον μέγιστο αριθμό μαθητών στα δημοτικά και νηπιαγωγεία σε 25 ανά τάξη.
Με αυτό το νέο νομοσχέδιο η κυβέρνηση επαναφέρει την ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία θα σημάνει χιλιάδες λιγότερους εισακτέους, ενώ αντιγράφει από τον Σύριζα την ιδέα των δύο μηχανογραφικών, το πρώτο με λίγες επιλογές. Και μπορεί ο καθένας να καταλάβει ότι από αυτήν τη λοταρία η κατανομή των υποψηφίων στις σχολές κάθε άλλο παρά θα σημάνει το να περνούν οι υποψήφιοι στις σχολές που θέλουν.
Οι ρυθμίσεις αυτές θα φέρουν αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών, ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών από τα ΑΕΙ, ενώ παράλληλα θα εμφανιστούν κενές θέσεις σε Τμήματα, ανοίγοντας συζήτηση για νέα αναμόρφωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Αυτά έρχονται και δένουν με την επιδίωξη της κυβέρνησης να διαμορφώσει ένα τοπίο μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με κολέγια, ιδιωτικά ΙΕΚ κ.ά. οργανικά συνδεδεμένο με τις ανάγκες του κεφαλαίου, στο πλαίσιο της στρατηγικής της ΕΕ για πτυχία και προσόντα που θα τα δίνει οποιοσδήποτε και τελικά θα τα κρίνει η αγορά.
Εξάλλου το επίπεδο των εισακτέων στα ΑΕΙ, διαμορφώνεται από το τι μαθαίνουν τα παιδιά τα 12 χρόνια τους στο σχολείο, σ’ αυτό το σχολείο που προσανατολίζεται όλο και περισσότερο στη μηχανιστική καλλιέργεια δεξιοτήτων και στην αποσπασματική πληροφόρηση, σε βάρος της σφαιρικής και ολοκληρωμένης γνώσης και της εμπέδωσή της. Κρίνεται επίσης στην τσέπη των γονιών, στο πόσο καλύτερα μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους με φροντιστήρια και ιδιαίτερα.
Και μαζί με όλα αυτά έρχεται η πανεπιστημιακή αστυνομία και η αύξηση της καταστολής στα μορφωτικά ιδρύματα.
Συνάδελφοι
Η ιστορία όλων των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων μέχρι σήμερα δείχνει ότι οι μεγάλοι αγώνες των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών, εργατικού κινήματος, έβαλαν φρένο ή τις ακύρωσαν στην πράξη.
Αυτό μπορεί να γίνει και σήμερα αν ενώσουμε τις δυνάμεις μας και τους αντιμετωπίσουμε.
Συμφωνούμε στο ακέραιο με τα αιτήματα της Ένωσης γονέων μαθητών Δήμου Αλεξ/πολης.
-
Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.
-
Καμιά αλλαγή, ειδικά φέτος, στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους.
-
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.
-
Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
-
Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία.
-
Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
-
Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών – καμιά πρόσληψη «από το παράθυρο» με ευθύνη των Τοπικών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
-
Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
-
Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.
-
Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
-
Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
-
Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. – Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
-
Να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας, χωρίς τηλε-αξιολόγηση.
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ –ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ – ΦΕΡΩΝ – ΣΟΥΦΛΙΟΥ «Η ΕΝΟΤΗΤΑ»
Αριθμ. Απόφ. Πρωτοδικείου Αλεξ/πολης 100/30-4-2004 Βιβλ. Σωμ.13/1-6-2004
τηλ. 6977370597 email: somatioalexpolis@gmail.com
facebook: Σωματείο Εμπ/λων Ιδιωτικών Υπ/λων Αλεξ/πολης «Η Ενότητα»